facebook linkedin instagram youtube

     

    DUK

    Įmonės steigimas

    Loader image

    Asmens dokumento ir mobilaus parašo.

    Įprastai įsteigiama per 2 darbo dienas.

    Įmonės verslo formą reikėtų suderinti su Jūsų strategija, tačiau nėra jokių kliūčių keisti verslo formas iš UAB į MB ir atvirkščiai. Kiekviena verslo forma turi savo pliusus ir minusus.

    Mūsų rekomendacija rinktis vieną iš ribotos civilinės atsakomybės verslo formų. Ribota civilinė atsakomybė reiškia, kad įmonė rizikuoja tik savo nuosavu kapitalu, įmonės turtas yra atskirtas nuo savininkų turto. Dažniausiai renkamasi tarp MB ir UAB.

    MB pliusai:

    ●   nereikia įstatinio kapitalo;

    ●   lengva nusiimti įmonės pelną, nelaukiant finansinių metų pabaigos;

    ●   vadovo nereikia įdarbinti pagal darbo sutartį;

    ●   patrauklesnis MB vadovo pajamų apmokestinimas;

    ●   nebūtina samdyti buhalterio.

     

    Minusai – ne visai aiškiai įstatymų apibrėžta savininkų atsakomybė ir pelno dalybos, kitas juridinis vienetas negali įsigyti MB įmonės, tačiau MB gali įsigyti kad ir UAB.
    UAB pliusai:

    ●   aiškiai reglamentuota akcininkų atsakomybė ir pelno paskirstymas;

    ●   „solidesnė“ verslo forma;

    ●   labiau orientuota į tarptautinę prekybą;

    ●   galimas didesnis akcininkų skaičius nei MB.

    Minusai – reikalinga įdarbinti direktorių pagal darbo sutartį, būtinas buhalteris ar buhalterines paslaugas teikianti įmonė, sudėtingesnė apskaita.

    Buhalterinė apskaita

    Loader image

    Taip, įmonės direktorius ar kitas atskaitingas asmuo gali apmokėti už paslaugas ar prekes, pirktas įmonės vardu. Svarbu turėti pirkimo sąskaitą-faktūrą bei čekį ar pavedimo kopiją. Pateikus dokumentus buhalterijai pinigai yra grąžinami iš įmonės atskaitingam asmeniui

    Įmonės savininkas gali suteikti paskolą įmonei (galima ir beprocentinė paskola), svarbu tinkamai parengti paskolos sutartį ir dokumentą pateikti buhalterijai. Tokio tipo sutartis parengti galime ir mes.

    Taip, galite. Svarbu sudaryti nuomos (ar panaudos) sutartį. Sudarant nuomos sutartį reikėtų laikytis rinkos kainos bei nepamiršti, kad sudarant turto nuomos sutartis prie kainos reikia pridėti ir GPM (15 %) išlaidas.

    Pilantis kurą pavienėse degalinėse, būtina paprašyti,  jog Jūsų įmonės rekvizitus nurodytų ant čekio, kitu atveju, šių išlaidų nebus galima pripažinti įmonės veiklai. Kad viskas būtų paprasčiau, su degalinių operatoriais galite sudaryti sutartis, turėti kreditą, piltis kurą mėnesio eigoje ir už visą mėnesį gauti vieną PVM sąskaitą. Bus paprasčiau tiek Jums, tiek buhalteriui.

    Taip, galite, tačiau reikia skaičiuoti pajamas natūra.

    Tai darbuotojo ar vadovo / savininko gauta nauda ne pinigais. Pvz.: įmonės automobilis naudojamas asmeniniams poreikiams bei pilamas įmonės kuras. Nuo šios gautos vertės yra paskaičiuojamas Gyventojų pajamų mokestis – 20 % bei Sodros įmoka – 19,5 %.

     

    Daugiau sužinoti galite – https://www.vmi.lt/evmi/pajamos-natūra1

     

    Buhalteriui kiekvieną mėnesį reikia pateikti:
    ●   pirkimo PVM sąskaitas-faktūras ir čekius;

    ●   pardavimo PVM sąskaitas-faktūras arba naudotis atitinkamomis programomis pardavimo sąskaitoms išrašyti, pvz., B1.lt;

    ●   kasos aparato knygos kopiją, jei naudojate kasos apparatus;
    ●   banko išrašą PDF ir XML formatais;

    ●   darbuotojų darbo užmokesčio informaciją, kuri apima, bet neapsiriboja tabeliu, grafiku, priedais ir premijomis,

    ●   kitus susijusius dokumentus (draudimo polisai, sutartys ir pan.).

     

    Buhalterinė apskaita – tai jūsų įmonės finansinė istorija, kuri fiksuojama registruose. Kuo daugiau aiškumo turės buhalteris, tuo kokybiškesnės bus ir ataskaitos.

     

    Tapti pridėtinės vertės mokėtoju privalote per paskutinius 12 kalendorinių mėnesių, pasiekus 45000 Eur pardavimų sumą. Atkreipkite dėmesį, kad skaičiuojami tik tie pardavimai, kurie buvo vykdyti Lietuvoje. Šį pokytį svarbu planuoti iš anksto, kad nebūtų nenumatytų papildomų mokestinių išlaidų.

    ●   Jums bus priskirtas vyr. buhalteris, su kuriuo bendrausite betarpiškai. Jis padės susitvarkyti apskaitos ir finansų klausimus.

    ●    Su vyr. buhalteriu komandoje dirba ir jaunesnysis specialistas, kuris rūpinsis dokumentų suvedimu.

    ●   Gausite prisijungimą prie duomenų bazės, tad matysite visą apskaitą ir būsite savo įmonės duomenų savininkai. Registrus galėsite pasiekti ir iš telefono.

    ●   Bendradarbiavimą pradėsime nuo darbinės sesijos, kurios metu išsiaiškinsime, kokie finansų ir verslo rodikliai aktualūs jums, koks jūsų verslo tikslas ir kaip mes galime prisidėti prie jūsų sėkmės.