facebook linkedin instagram youtube

     

    STARTUOLIS: KADA SAMDYTI BUHALTERINES PASLAUGAS TEIKIANČIĄ ĮMONĘ IR KAIP TOKIĄ IŠSIRINKTI?

    Pradedate naują verslą? Pagaliau pasiryžote įgyvendinti seną svajonę ir iš jos norite uždirbti? Vienas iš svarbių sprendimų jūsų verslo pradžioje – atsakymas į klausimą, kam bus patikėta buhalterinė apskaita. Tvarkysite ją patys, samdysite buhalterį ar buhalterines paslaugas teikiančią įmonę – jau dabar jūsų sprendimas daro įtaką verslo sėkmei. Pateikiame keletą naudingų patarimų, kada startuolis buhalteriją gali tvarkyti pats, o kada buhalterinė apskaita turi būti patikėta profesionalui.

    Atsižvelkite į verslo apimtis

    Pirmasis rodiklis, į kurį reikia atsižvelgti, norint nuspręsti, kam turi atitekti įmonės buhalterinė apskaita, – ne tiek verslo sritis, o apimtys. Jei teiksite paslaugas, tikėtina, kad bent veiklos pradžioje klientų bus nedaug, tad galite patys sėkmingai išrašyti sąskaitas. Buhalterinės paslaugos tokiam startuoliui bus reikalingos metų pabaigoje pasibaigus mokestiniams metams, kai tenka padaryti finansines ataskaitas.

    Jei turėsite fizinę ar elektroninę parduotuvę, rekomenduojame jau nuo pirmų dienų susirasti įmonę, kuri teikia buhalterinės apskaitos paslaugas. Prekybai būdingas spartus augimas, todėl nepatyręs ar į įmonės reikalus įsitraukęs vadovas nepastebi, kada artėja 45 000 eurų apyvartos riba, kurią viršijus pasikeičia įmonės finansų tvarkymas. „Mums ne kartą teko susidurti su situacija, kai kreipiasi verslininkas, gerokai viršijęs 45 000 eurų ribą. Tuomet tenka dirbti atsiraitojus rankoves: tvarkome duomenis, atbuline tvarka pateikiame deklaracijas, finansines ataskaitas, įregistruojame PVM mokėtojų registre. Tokių klientų dažnai laukia nemalonus siurprizas – didelė PVM suma, kurios neišgalima iškart sumokėti. Tenka bendradarbiauti su VMI pateikiant prašymą suteikti mokestinę paskolą“, – patirtimi dalijasi „Pelningi sprendimai“ vadovas Audrius Rubinas.

    Tad jei esate startuolis, kurio mėnesinė apyvarta viršija 3750 eurų sumą, kuo greičiau ieškokite patikimos įmonės, kurios specializacija – buhalterinės paslaugos. Įdarbinti buhalterį pačioje verslo pradžioje gali pritrūkti lėšų, tad samdomos buhalterinės apskaitos paslaugos leidžia jums išvengti papildomų finansinių išlaidų ir administracinės naštos. Kartu turite nuolatinį verslo partnerį, padeda jums susigaudyti mokesčių džiunglėse ir paskaičiuoti reikiamas verslo veiklos maržas.

    Mažiems ir nemokantiems – buhalterinės paslaugos kas ketvirtį

    Įmonės teikiamos buhalterinės paslaugos pravers ir tiems verslininkams, kuriems buhalterinės apskaitos tvarkymas kelia stresą, kurie tokius darbus yra linkę atidėlioti ir patys nepastebėdami apleidžia buhalteriją. Tokiu atveju sprendimas – kai buhalterinė apskaita tvarkoma kas ketvirtį, kas pusmetį ar bent prieš finansinių ataskaitų pateikimą.

    „Kai buhalterinės paslaugos užsakomos ne kas mėnesį, mums reikia daugiau laiko  pažinti klientą, įsigilinti, viską iki galo sutvarkyti, vienu kartu pateikti ataskaitas. Klientas mato faktus iš praeities, tad jam nebeišeina patarti, padėti priimti vienokį ar kitokį sprendimą. Tai padaryti galima tik eigoje, kai finansiniai duomenys tvarkomi kas mėnesį. Būtent tokie klientai iš mūsų žymiai daugiau vertės“, – paaiškino A. Rubinas.

    Startuolis iš tvarkingos buhalterijos gauna pridėtinės naudos

    Labai dažnai buhalterinės paslaugos suvokiamos kaip darbas, kurį privalu padaryti, ir tiek. Verslininkai vengia gilintis, nori paprastumo ir jiems palankios kainos. Kokią pridėtinę vertę gali gauti startuolis, kuris buhalterinės paslaugos įmonę samdo nuo pat verslo pradžios?

    Startuoliui tai yra priežastis suprasti, kad tvarkinga buhalterija – pagrindas, leidžiantis priimti finansinius sprendimus, tiesiogiai lemiančius verslo augimą. Jei esate verslininkas, kuris nori, kad jo verslas augtų, turite planą, nustatytus tikslus, puikią idėją, remdamasis tvarkingai vedamais finansiniais duomenimis galite geriau ir giliau suprasti, kaip iš tikro vystosi jūsų verslas. Be to, kaip patikimas verslo partneris veikianti buhalterines paslaugas teikianti įmonė supranta skaičių kalba ir paverčia ją jums suprantama kalba.

    „Pelningi sprendimai“ vadovas A. Rubinas dalinasi dažnu pavyzdžiu: „Pradedamas verslas, į sąskaitą plaukia pinigai, verslininkui atrodo, kad jam puikiai sekasi, mokesčių nėra (nes įmonė dar ne PVM mokėtoja). Atrodo, ko benorėti? Tačiau buhalterinę apskaitą tvarkanti įmonė jam signalizuoja: jei verslas ir toliau vystysis tokiu tempu, po 2 mėn. tapsite PVM mokėtoju (jeigu galutinis pirkėjas yra fizinis asmuo ir paskaičiuota galutinė marža, įvertinus gautiną pirkimo PVM, tapus PVM mokėtoju ji sumažėja per 20 %, o esant paslaugų verslui gali siekti ir 40 %), marža krenta per pusę, situacija iš esmės keičiasi. Iš anksto tai žinodami, galite priimti sprendimą po truputį kelti maržą, atsidėti pinigų ir be nemalonių siurprizų pasiruošti kitam įmonės etapui. Šito niekada nenuspręsite tiesiog žiūrėdami į banko sąskaitą ir veiksite aklai“.

    Pasak A. Rubino, ne visada tapimas PVM mokėtoju verslui yra žalingas. Tai priklauso nuo galutinio jūsų pirkėjo, nes jei tai yra verslas (PVM mokėtojas), jums tapti PVM mokėtoju netgi naudinga. Tokius niuansus pamatyti ir jums paaiškinti gali tik gerai finansus išmanantis partneris.

    Verslui geriau sekasi, kai dirbama su padedančiu partneriu

    Bet kuris verslininkas žino, kad patikimi ir ilgamečiai partneriai – viena iš sėkmės priežasčių. Kai buhalterinės paslaugos yra teikiamos tos pačios įmonės, tai leidžia verslininkui susitelkti į verslo auginimą, o buhalterinių paslaugų įmonei – kuo geriau pažinti savo klientą. „Buhalterinių paslaugų įmonės keičiamos dėl blogai atliekamo darbo, nepatogios sistemos, o dažniausiai – dėl pagalbos stokos. Verslininkas nežino, ką daryti su komandiruotėm, kaip ką optimizuoti, ar naudoti automobilį įmonės veikloje ir kokius dokumentus pildyti. Mūsų vertybė – ne tik atlikti savo darbą, bet ir paaiškinti tam tikrus dalykus, edukuoti, padėti susigaudyti ir suprasti. Mes padedame klientams siekti tikslų, todėl kai jiems sekasi, sekasi ir mums“, – savo požiūrį atskleidžia Audrius Rubinas.

    Tarp „Pelningi sprendimai“ klientų yra ir tokių, kuriems iš pradžių reikėjo pagalbos dėl įmonės formos pasirinkimo, o dabar konsultacijos vyksta padedant suprasti, kas yra overdraftas, kaip optimizuoti pelno mokestį ar kaip efektyviai valdyti apyvartines lėšas.

    Neryžtingus startuolius įkvepia sėkmės pavyzdžiai

    Kai startuolį pradeda verslo patirties neturintis ar savo ilgai puoselėtą svajonę įgyvendinantis žmogus, jo sprendimus ar jų nepriėmimą dažnai lydi emocijos. Sprendimui samdyti buhalterinės apskaitos paslaugas nesiryžtama, jis atidėliojamas, bandoma išsiversti savo ar pažįstamų jėgomis. Tokiems klientams „Pelningi sprendimai“ skiria ypač daug palaikymo ir informacijos suteikimo.

    Pasak A. Rubino, „jau pačioje darbo pradžioje tokiam startuoliui suteikiame atmintinių (ką gali ir ko negali pirkti, kokias išmokas gali išsimokėti ir pan.). Daug kalbamės ir, turėdami patirties, greitai pamatome, ką reikia sužinoti mūsų klientui. Skiriame laiko jo edukacijai, net užduodame namų darbus. Abejojančius ar nepatyrusius drąsiname tikromis savo klientų verslo sėkmės istorijomis. Tarp jų turime ir tokių, kurie, pirmąkart pradėję verslą, atėjo gerai nežinodami verslo procesų, gavo pagalbą sukuriant verslo planą ir nuo 1 darbuotojo užaugo iki 20 žmonių komandos, o apyvarta nuo kelių tūkstančių pašoko iki pusės milijono eurų. Tokie pavyzdžiai yra realūs ir jie labai įkvepia“.

    Tad jei šiandien esate startuolis, ieškokite tokios buhalterinių paslaugų įmonės, kuriai rūpėtų ne vien tvarkingai suvesti finansiniai duomenys, bet ir jūsų verslo sėkmė!